dissabte, 22 de desembre del 2012

La Seu , desembre 2012

Aquests dies he anat a visitar la Seu de Palma bastant prest, perquè tal dia com avui hi ha un efecte que se provoca, que és necessari veure al manco una vegada.
Jo anava equivocat i em pensava que aquest fenomen es veia dins la Seu i no és així.
Se veu des de fora .
Així i tot el divendres 21 vaig visitar l'interior de la Seu i vaig fer alguna fotografia i avui dissabte 22 he anat fins Es Baluart i s'ha pogut veure tot l'efecte.
És l'anomenat efecte del solstici d'hivern a la Seu.
Els primers rajos de Sol penetren per l'Oculus Maior i surten per la rosassa de Ponent, creant un calidoscopi gegantí.

Aquest efecte es produeix perquè l'eix principal de la Seu està orientat 120º SE la direcció de sortida del Sol al Solstici d'Hivern en aquesta latitud.















































diumenge, 16 de desembre del 2012

Octubre 2012

En aquesta entrada podem veure com als cavalls també els hi agrada banyar-se a la platja i la bellesa dels núvols i les seves formes.