dissabte, 30 de juny del 2012

Darreres coses pendentes .

No vull allargar massa totes aquelles coses que he vist i no he deixat constància per aquí així que avui les escriuré totes i podré començar a escriure coses noves i més actualitzades .

Desprès d'el microteatre que ja vaig parlar en el post anterior, vaig veure :

Dia 01.04.12  "El exótico Hotel Marigold " en els actualment tancats cines Renoir.
Pel.lícula dirigida per Jhon Madden e interpretada entre da'ltres, per Judi Dench, Bill Nighy, Penelope Wilton, Dev Patel i Maggie Smith.



Dia 07.04.12 Concert d ' "a l'Auditórium de Palma.


Dia 07.04.12 A la Sala Mozart de Palma, "Tots aquests Dois". Espectacle de Pep Tossar on dona vida a Guillem d'Efak.


Dia 15.04.12 a la Sala Catalina Valls de Palma "La tragedia de Ricard III" per la companyia de Manacor Neo Rural.






Dia 22.04.12 al Cines Renoir la pel.lícula "Los Idus de marzo", dirigida per George Clooney e interpretada per Ryan Gosling, Evan Rachel Wood i Philip Seymour Hoffman, entre d'altres. Músia d'Alexandre Desplat.



Dia 01.05.12 al Teatre Municipal de Manacor "LEspera" de Remo Binosi i direcció de Juan Carlos Martel Bayod e interpretada per Marta Marco, Isabel Rocatti i Clara Segura.



Dia 05.05.12 als Cines Renoir "Intouchable" pel.lícula dirigida per Eric Toledano i Olivier Nakache e interpretada per François Cluzet i Omar Sy , entre d'altres. Músia de Ludovico Einaudi



Dia 26.05.12 a l'Auditórium de Palma, l'espectacle "La Pepa " de Sara Baras. Direcció i coreografia de Sara Baras i música de Keko Baldomero.




I fins aquí arriba tot el que volia deixar escrit.
Ja s'han acabat les coses pendentes. A partir d'ara, més novetat i més actualitat.
Encara que amb la tancada dels cines Renoir, la meva assistència als cines ha estat nul.la.
A veure quan podem dir que els Renoir, ara anomenats Cine Ciutat torna a programar. Segur que molt aviat.
I tot gràcies a la voluntat ciutadana.
Fins aviat.


dissabte, 9 de juny del 2012

Coses Pendentes 2

Com ja vaig deixar dit en un altre post, la intenció d'aquest bloc era deixar constància d'aquells espectacles de teatre que havia anat a veure, d'aquelles pel.lícules que també havia vist o dels concerts de música que podia haver anat a escoltar.
Però per fer això és necessita una constància i temps. I no deixar passar aquest temps, sense escriure ja que desprès, encara fa molta més mandra posar-se a escriure tot allò que hi ha pendent.
Esper que amb aquest post ja acabi amb tot allò que està dins el calaix de sastre, pendent de sortir i posar-me així al dia en quant a activitats properes.

Fa pràcticament un any que el microteatre va fer el seu aterratge a l'illa i de llavors ençà ja han fet cinc microteatres.
L'inici que va tenir lloc a la presó amb la novetat de la  proximitat de l'espectador amb els actors, i poder tocar pràcticament aquests ja que els tenies just davant, a mesura que han anat fent altres espectacles, s'ha anat perdent. Ja no existeix aquella primera impressió i els espais on els han anat fent, ja no te feien tenir la sensació de que érem uns actors més.
S'han fet dos microteatres més, que són :

Dia 18 de març de 2012 . MICROTEATRE PER FICCIÓ que es varen fer en els antics platós de Nova Televisió, lloc on feien els diferents "culebrots" la televisió de les Illes, IB3. Ara, degut a les retallades, aquests platós ja no són utilitzats i encara conserven molts dels escenaris d'aquestes sèries . Aprofitant això, varen crear aquestes sis peces que foren :

Plató 1 "Confessió o la picada d'una puça" amb direcció de Sergio Baos e interpretació de Marga López i Alícia Garau .

Plató 2 "La princesa Àgata Weislander" dirigida per David Mataró e interpretada per Santi Celaya i Inmaculada Villalonga.





Plató 3 "Feliç aniversari " dirigida per Josep R. Cerdà e interpretada per Maria Bauçà i Miquel Àngel Torrens.




Plató 4 "Rates" , dirigida per Joan Fullana e interpretada per Aina de Cos i Rodo Gener.




Platò 5 "Gràcies per tot" dirigida per Emilio López e interpretada per Carme Serrano i Joan Bibiloni.





Plató 6 "Les restes del naufragi" ,dirigida per Caterina Alorda e interpretada per Lluqui Herrero i Toni Lluis Reyes.






L'altre microteatre que vaig anar a veure va ser dia 19 i 20 de maig de 2012 MICROTEATRE PER ROMANTICISME, que va tenir lloc al Jardins d'Alfàbia, a l'aire lliure.
Per això mateix deia que la sensació d'intimitat que vares tenir en els altres microteatres, aquí se va perdre, encara que no va deixar de ser una molt interessant experiència. A més, el lloc, era privilegiat.
Aquí, no teníem platós, si no jardins i eren els següents :

Jardí 1 "El cabaret dels somnis vius " dirigit per Biel Jordà e interpretat per Marta Barceló, Joan Manel Vadell i David Mohedano.





Jardí 2 "Tot el que sempre has volgut saber sobre l'amor (però mai t'has atrevit a demanar)", dirigida per Josep R. Cerdà e interpretació de Maria Rosselló, Guillem Simó i els músics Els Botifanfarrons.





Jardí 3 "Sergi & Irina" dirigida per Alex Tejedor e interpretació de Alexandra Palomo, Alex Tejedor i Miquel Brunet, tocant el piano.





Jardí 4 "Catalina & Biel" dirigida per Carlos Miró e interpretada per Carmen Verger, Carlos Miró i Marta Elka que cantava i en Toni Pastor que tocava la guitarra.





Jardí 5 "Catalina", dirigida per Lluqui Herrero e interpretada per Vivian Caoba.





Jardí 6 "Insomni d'una nit d'estiu" dirigida per Marga López e interpretada per Carme Serrano i Bernat Molina.





D'aquest darrer microteatre deixaré el vídeo de la que per mi va ser la millor peca. La de dansa, creada i dirigida per en Carlos Miró.



Va passant el temps i m'adon que no tendré temps de posar tot allò que volia fer.
Per això tendrem que fer altres post de Coses pendentes en un altre moment. Esper no haver fet-me pesat.
Fins aviat.

dissabte, 5 de maig del 2012

Qui estima Mallorca, no la destrueix

Diumenge 29.04.2012
Platja de Sa Ràpita.

Diumenge, dia 29 molta gent es va reunir al Club Nàutic de Sa Ràpita per intentar mostrar que molts no estem d'acord amb el projecte de macro hotel que el nostre govern actual, vol fer en aquell lloc.
Aquí deixaré un article publicat a Vilaweb, on ens parla d'això i les fotografies que vaig fer aquella jornada per donar a conèixer i deixar constància d'allò que se va viure dia 29.

"Una immensa cadena humana va enllaçar la Ràpita amb les Covetes en defensa de la platja verge del Trenc. Fou una iniciativa del GOB, Greenpeace, Amics de la Terra i la plataforma Salvem sa Ràpita, que reprenia una reivindicació de fa molts d'anys i que ara s'ha revifat i reforçat pel perill de construir-hi un macrohotel, com ha aprovat el Consell de Mallorca.

Diumenge, devers les 11.00, milers de persones anaven arribant al Club Nàutic de la Ràpita amb autocars organitzats, amb vehicles privats, amb bicicleta, i així fins ben entrat migdia. Finalment, la cadena humana va convertir-se en una marxa que va apoderar-se de tot l'arenal de la Ràpita. Hi havia gent a les Covetes i fins i tot a la Colònia de Sant Jordi: més de quatre quilòmetres de platja enllaçats per a reivindicar la protecció d'una de les estampes més preades de Mallorca: el salobrar de Campos. Els organitzadors compten que van participar-hi uns 10.000 manifestants.
Al principi de l'acte, Francesc Moll (present en la protesta 'Salvem es Trenc' de fa trenta-quatre anys) llegí el manifest. 'Vendrem aquí les vegades que calgui' va proclamar, en un discurs breu però emotiu.

Des de darrere una cortina del Club Nàutic, el batle de Campos, Sebastià Sagreras, (PP) s'ho mirava; i quan la gent va minvar, va sortir al balcó del bar del Club.


Fa un parell de setmanes, el Consell de Mallorca va aprovar, amb els vots contraris de l'oposició, el pla territorial que permetrà de construir un macrohotel a la zona de la Ràpita, a pocs metres de l'arenal, del qual forma part la platja verge del Trenc. Per poder tirar el pla endavant, el PP ha corregit un error material i ha fet passar el sòl urbanitzable a vint-i-una hectàrea, en lloc de dues.
Pel conseller del PSM-IV-Entesa, Joan Font, la correcció dels errors materials del pla únicament és possible en cas d'equivocacions materials, és un fet excepcional i solament pot fer-se en sentit restrictiu. De la mateixa manera, el PSIB sosté que solament els errors clars, inequívocs, poden corregir-se; i que en aquest cas es tractava d'una qüestió opinable.

Sobre les acusacions d'interpretació de la llei, el conseller del PP, Mauricio Rovira, argüeix que el seu grup havia 'constatat un error a l'hora de traslladar el nombre d'hectàrees'.

Multes pel fet d'estacionar a la carretera

Quan els participants de la protesta se'n tornaven, els que havien estacionat el cotxe a la carretera, van trobar-hi una multa de la policia local. Això va aixecar una
protesta espontània i la carretera d'entrada a la Ràpita va restar tallada. Finalment, el cap de la policia va anunciar que les multes es retirarien."