dilluns, 7 de gener del 2013

Festa de l'Estendard - 31.12.12

D'aquestes festes de Nadal, encara me quedaven per publicar les fotografies que vaig fer el passat dia 31 de desembre a la Festa de l'Estandard, de Ciutat.

Cada 31 de desembre, els mallorquins recorden els seus orígens com a poble amb la commemoració cívica més vella d'Europa. El ritual de la Festa de l’Estendard ha esdevingut, així, la peça clau d’una memòria fundacional que té el seu inici en la conquista de Jaume I.

  La commemoració popular ha mantingut durant segles uns referents essencials que remeten a la fundació històrica de la comunitat, malgrat les acomodacions de les formes externes i dels rituals a unes condicions polítiques canviants. De fet, la festa fins i tot va superar moments traumàtics com l’annexió del regne per Pere el Cerimoniós, les Germanies, la Nova Planta, la centralització del segle XIX o la Guerra Civil.

Aquestes paraules estan tretes del pròleg de Joan F. Mira, del llibre "La Festa de l'Estendard. Cultura i cerimonial a la Mallorca (segles XIV-XX)

I aquí teniu algunes fotografies d'aquesta festa que te lloc a la Plaça de Cort de Palma, cada 31 de desembre i on a la façana de Cort, posen la fotografia d'un home que te tans de nasos, com dies té l'any.

























































dissabte, 5 de gener del 2013

D'anada a casa.

Ahir divendres, quan anava cap a casa vaig aixecar el cap al cel i me vaig trobar amb això.
Tanta sort que portava la càmara fotogràfica i vaig deixar constància de la bellesa :







dijous, 3 de gener del 2013

Ballada de s'Eixam Mallorquí i altres coses.

El passat diumenge 30 va tenir lloc una nova ballada en es passeig d'Es Born de Ciutat.
Aquesta vegada l'agrupació era s'Eixam Mallorquí.
Vaig arribar tard i tant sols vaig poder fer algunes fotografies.
Juntament amb aquesta entrada de la ballada també vos deix diverses fotografies fetes aquests dies de festes, que no tenen cap relació entre elles però que són curioses.























Concert Orfeó Mayurqa

Dia 21 d'aquest passat desembre l'Orfeó Mayurqa va oferir a l'església de Sant Felip Neri de Palma un concert solidari per recollir fons per la Creu Rotja.
L'orfeó Mayurqa va començar la seva història l'any 1988 i actualment és dirigit per en Joan Laínez.
Enguany celebren el seu 25 aniversari i pràcticament tot el Nadal han tengut concerts benèfics per ajudar diferents associacions .
El seu repertori és molt divers i va des de la música del Renaixement fins a peces actuals d'autors de les Illes Balears i cançons de musicals.

Aquí teniu unes fotografies d'aquest concert de dia 21.